Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dvanáct zákonů Karmy, které změní váš život

Tomu titulku jsem neodolal. Hned jak jsem ho viděl, jsem zadoufal, že můj život opravdu změní. Jako spousty podobných návodů, které nabádají k lepšímu životu, je třeba je přijímat s odstupem. Může z toho vylézt něco troc

Jóga je mi blízká, ale pravidla, ať už jakkoliv pozitivní se mohou změnit na problém, když se na to podíváme z jiné stránky. Poprvé mně to trklo při čtení knihy Já robot od I. Asimova. Tři zákony robotiky, zdánlivě tak neprůstřelné, byly v těchto příbězích rozcupovány na ukázkách jejich slabin. Tato myšlenka byla v stejnojmenném filmovém thrilleru obětována akci a úplně jinému vyznění. S géniem sci-fi literatury se nechci srovnávat, ale jeho memento mám vždy na paměti, když mi někdo radí. Díky mu za to.

Originál článku „Dvanáct zákonů Karmy“, které změní váš život je na této adrese: (.http://www.joga-online.cz/praxe-jogy/12-zakonu-karmy-ktere-zmeni-vas-zivot-2.html) To je odkaz pro ty, kteří nechtějí být kontaminováni mou skepsí.

(obsah zde cituji, abyste nemuseli odbíhat k originálu, červeně jsou mé připomínky)

 OK, tak se na to mrkneme :)

 „Karma v Sanskrtu znamená "akci". Když myslíme, mluvíme, jednáme, uvádíme do pohybu sílu - energii, která se pak manifestuje. Tento zákon příčiny a následku rozhodně není "trestání", je to prostě přírodní fenomén, který existuje nezávisle na tom, zda tomu věříme či ne“

1. Jak zaseješ, tak sklidíš

Parafráze příčiny a následku. Cokoliv vypustíme do vesmíru (myšlenka, slovo, čin), to se dříve či později vrátí. Když chceme štěstí, lásku, mír a přátelství, musíme v prvé řadě být šťastní, mírumilovní, milující a opravdově přátelští. Vaše štěstí je jen stavem mysli, za který jste zodpovědní vy sami.

„Přináším vám lásku“ řekl pan Bearns v Simpsonech. „Zabte ho!“ křičí dav

2. Tvoření - tvoříme navenek i dovnitř

Každá situace vyžaduje naši účast, protože jsme vždy jedno s vesmírem. Vnitřním i vnějším. Cokoliv nás obklopuje, to je spojeno s naším vnitřním stavem.
Uvědomte si, co vás obklopuje, protože to vás i utváří. Obklopte se záměrně tím, čím chcete být.

Dilino. Chci žít ve vile

3. Přijímání místo vymezení

Co odmítáte, to bude pokračovat. Pokud něco vnímáte negativně, s odporem, pak jednáte s myslí, která si není vědomá jednoty s celým vesmírem. Sejete nejednotu, sklidíte nejednotu - vymezování, posuzování, odpor. Přijímejte vše s vědomím jednoty.

Nejlepší rada při exekuci

4. Růst

My sami se musíme měnit a růst, ne svět okolo nás. Ten ovlivňujeme až druhotně. Jediné, co opravdu můžeme ovlivnit, jsme my sami - naše mysl, emoce. Když změníme sami sebe, změní se i naše okolí.

Řekněte to mé rakovině

5. Zodpovědnost

Pokud je něco v mém životě špatně, je něco špatně i ve mně. Jsme zrcadlem našeho okolí a naše okolí je zrcadlo nás. To je univerzální pravda. My sami jsme zodpovědní za vše, co se nám v životě děje.

Zrovna mi ukradli auto. To jsem rád, že už našli viníka

6. Propojení

Přestože něco vypadá zdánlivě nepropojené, vše ve Vesmíru je propojené a navzájem se ovlivňuje. Krok vyvolává další krok a tak dále. Vše začíná i končí prvním a posledním, slovy jedním, krokem. Malá změna, krok, může vyvolat sekvenci akcí, která bude zakončena velkou změnou. Nepodceňujte žádné myšlenky, slova, činy, ať už vypadají jakkoliv malé a nevýznamné.

Když jsem vyprostil a osvobodil tu hrdličku pokakala mně. Chápu.

7. Soustředění

Naše mysl se může v jeden okamžik soustředit pouze na jeden objekt. Pokud se soustředíme na přítomnost, nemůžeme mít v mysli myšlenky jako vztek, hněv, chtivost.

To si budu pamatovat. Až se budu topit, budu úplně klidný

8. Odevzdání

Pokud v něco věříte, dříve či později vás život vyzve, abyste svou víru ukázali v praxi.

Aha, tak to už mně postihlo. Viz: můj blog "Už je tu zas" 

http://danielrehak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=394871

9. Praxe

Myšlenky na minulost, staré vzory chování, staré sny blokují vše nové. Praktikujte meditaci - soustředění na "tady a tedˇ". Jen tak zakusíte všeobjímající jednotu a proud. Když jste v minulosti či budoucnosti, zakouším jen své vymezené já. Zaséváte nejednotu, kterou také sklidíte.

Proč to mou milou tak znervózňuje, když zrovna medituji?

10. Změna

Minulost se opakuje, dokud se z ní nepoučíme. Poučení může znamenat i vědomé přijetí věcí "takových, jaké jsou". Bez odsuzování, hodnocení, odporu. Tím změníme svůj postoj a věci již nikdy nebudou vypadat jako dřív - změní se.

Přijal jsem své gamblerství bez odporu a všichni mně opustili. Věci se fakt změnily.

11. Trpělivost a odměna

Každá odměna začíná prací. Dlouhotrvající odměna vyžaduje trpělivou a vytrvalou práci. Čím více žijeme v jednotě s vesmírem (sami se sebou), tím větší štěstí následuje. Trpělivost je známkou vědomí jednoty. Netrpělivost je známkou nejednoty, nežití v přítomnosti.

Trpělivě pracuji, zatímco se jiní činí. Nemajíce výčitek, budou bloudit tímto světem, dokud nepochopí, že je úspěch nepovznese. To mně naplňuje štěstím.

12. Inspirace

Každá hodnota je výsledkem energie, která byla vložena. Příspěvek každého z nás je příspěvek do celku.

Tož jsem tu takto přispěl.

Autor: Daniel Řehák | pátek 7.2.2014 12:29 | karma článku: 12,76 | přečteno: 1321x
  • Další články autora

Daniel Řehák

Spor o žlutou hvězdu

Rouška je symbolem doby. Všichni už alespoň jednou slyšeli názor, že dlouhodobě nošená rouška nebo respirátor je zdraví nebezpečná

13.9.2021 v 14:27 | Karma: 11,10 | Přečteno: 361x | Diskuse| Společnost

Daniel Řehák

Národní nebo nadnárodní ekonomika?

Letmé setkání se zaměstnancem v automobilovém průmyslu mi přineslo pár kusých informací o očekávání a vývoji výroby a prodeje v této, pro ČR klíčové branži, z nichž lze vyvodit některé asociace a závěry.

18.6.2020 v 20:01 | Karma: 13,03 | Přečteno: 416x | Diskuse| Ekonomika

Daniel Řehák

EU za každou cenu

V roce 2003 jsem v referendu volil EU. Ve skutečnosti jsem volil vlastní iluzi. Představa, že EU do ČR přinese prosperitu a zmírnění ekonomické nerovnováhy, byla velkým omylem mnoha českých občanů.

7.9.2018 v 11:30 | Karma: 32,18 | Přečteno: 885x | Diskuse| Politika

Daniel Řehák

Osmašedesátý

Probuzen v 5 ráno otcem, sledoval jsem nekonečný proud tanků a zásobovacích náklaďáků přijíždějících po Ústecké hlavní třídě z někdejší NDR. Bylo to 5 dní poté, co jsme se vrátili z cesty po severní Evropě.

21.8.2018 v 0:00 | Karma: 13,49 | Přečteno: 367x | Diskuse| Srpen 1968

Daniel Řehák

Nevěřím.

Francii pro jejich zradu spojenecké smlouvy ČSR, i za to, že jí k tomu Velké Británie tenkrát pomohla. Nevěřím Německu, za podvodný důvod k rozpoutání 2.světové války.

14.4.2018 v 14:31 | Karma: 40,90 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  11:28

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  11:25

Aktualizujeme Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Vedení TOP 09 se shodlo na nástupci Langšádlové, uvedl Havel. Sám jím nebude

29. dubna 2024  10:48

Nejužší vedení vládní TOP 09 se jednoznačně shoduje na kandidátovi na post ministra pro vědu, řekl...

Policie zasáhla proti agresivnímu mladíkovi. Zaklekli ho a bili, píše svědkyně

29. dubna 2024  10:39

Na sociálních sítích se šíří video ze zákroku policistů, kteří o víkendu v Českém Krumlově...

  • Počet článků 274
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1387x
Zprvu jsem hledal deníček, kam bych zapsal vzpomínky, vystrašen matčinou ztrátou paměti. Potom jsem se stal závislý na karmě a následně jsem rozpoznal, jak jsem si tím pěstoval ego a dal jsem si oddech, Ten co byl nakopnut vlastní botou, teď píše pro sebe a pro kohokoliv proto, aby si v sobě udělal jasno. Hemžící se myšlenky jsou chaotické. Je třeba je svázat a podrobit kritice, aby po nich něco zbylo.


Large Visitor Globe