Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vedlejšák pro Dopravní podnik?

V zapadlé ulici v Krásném Březně parkuji v pracovní dny denně.  Jednou se má práce protáhla a za večerního šera jsem v ulici své auto nenašel. Není to zrovna výstavní čtvrť a kolem je kromě problémového obyvatelstva mnoho různých ohrad, autobazarů a skladů.  Zaradoval jsem se, že mi někdo můj, trochu otlučený, ale přesto pojištěný vůz, ukradl. Volám policii, protože na místě, kde pracuji, to není až tak nepravděpodobné. Dostal jsem od nich obligátní nabídku na dobrou a špatnou zprávu. Říkám: „Řekněte mi obě “ Slyším: „Váš vůz nebyl ukraden“ a „Váš vůz byl odtažen“ 

Ptám se: „A která je ta dobrá?“ Odtažná plocha dopravního podniku je na druhém konci města ve čtvrti podobné téhle a autobusy teď, po 20 hodině tam jezdí jednou za hodinu. Den navíc je dalších 150 Kč.  

„Takže jsem byl okraden!“, ty 2300,- Kč za odtah a pokutu bych uměl použít lépe. Cítil jsem jistou nespravedlnost, protože se to stalo pod okny kanceláře a to místo mám pod kontrolou.

Budiž, někdy opravdu auta překáží. Dovolil bych si v některých případech polemizovat s nutností odtahu. Je možné, že jsem, hlavu plnou pracovních úkolů, zastavil částí vozu před vjezd do garáže, kam jsem nikdy neviděl vjíždět automobil. Všichni respektujeme požadavek majitelů a vyhýbáme se stání u vjezdu. Protože z oken kanceláře vidím do nitra garáže, vím, že je to skladiště. Tady jsme odtahovku neviděli, krom povodní, nikdy. Asi to bylo na udání. Předsevzal jsem si, že si to zjistím a nechám si ukázat záznam, který policie pořizuje.

Pozdní hodina, vytrvalý déšť a zjištění, že se prostřídaly směny strážníků, mně nakonec donutily spolknout tuhle hořkou pilulku, a se skřípěním zubů prodělat tu ponižující proceduru zaplatit 1900 Kč na DP (alespoň, že mají čtečku karet) a následně pokutu od strážníka z nové směny, na kterého se ještě musí čekat, než přijede. Domů jsem se místo v osm večer dostal po 22 hodině. Na zjišťování svého prohřešku jsem rezignoval.

Tohle se stalo před půl rokem a už to přebolelo. Připomnělo se mi to až v souvislosti s akcí městské policie, kterou provádí už týden na ulici, kde často parkuji, při obstarávání maminky. V ranních hodinách, řekněme mezi 8-9 hodinou, jsem už týden svědkem toho, jak dva zdraví a dobře živení zaměstnanci města v autě městské policie zajišťují dopravnímu podniku výpalné na křižovatce Berní - Masarykova. Je to past na řidiče, protože rohy křižovatky jsou ukosené a přestože odtahovaná auta stojí za značkami, je zde uplatňováno pravidlo 5-ti metrů a auta nekompromisně odvážena. Auta nepřekáží výhledu do křižovatky, ani nepřekáží v provozu. Výchovná lekce pro neznalé a přespolní řidiče nulová. Dnes byl odtažen nešťastník z kraje Vysočina. Je otázkou, jestli mají právo odvézt auto v takovém případě, kdy nepřekáží v jízdě a stačila pokuta, ale hádejte se, nejste li právník.

Dovedu si představit, jaký obrázek si odveze majitel auta z našeho města po té eskapádě, kterou jsem prodělal také. Zmíním i pravidelné výběry na místech, kde řidiči na rovných a přehledných úsecích na chvíli zapomenou hlídat tachometr, aniž by to při překročení rychlosti o jednotky kilometrů někoho ohrozilo. Pokud se na nějakém místě stále objevují zaparkovaná auta, tak se zamyslím a namaluji příčné pruhy, nebo v druhém případě dám značku, povolující rychlejší jízdu. Aha zapomněl jsem, ono by to nevynášelo.

Pominu, že si platíme z veřejných peněz naháněče peněz v lepším případě do městského dopravního podniku, aby snad splnil plán, nebo snížil schodek, v horším do kapes soukromých společností. Zamýšlím se spíš nad morální ubohostí, kdy se represivní složky podílejí na plnění hospodářských úkolů a  jak to u nás funguje při interpretaci pravidel silničního provozu za účelem zvýšení příjmů, kdy prevence, správné značení a logika jde stranou, před kořistnickým principem.     

 Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s., je provozovatelem nucených odtahů dle Koncesní smlouvy ze dne 31. Srpna 2010. Odtahuje na pokyn policie a kvůli čištění. Můžeme se těšit, že výnosy stoupají. Třeba se dočkáme, že jednou nebudou potřebovat dotace?

Finanční plnění za odtah – rok 2011: Celkem:  4335243 Kč, rok 2012: Celkem  4793594Kč

Autor: Daniel Řehák | pátek 9.8.2013 11:14 | karma článku: 34,24 | přečteno: 3775x
  • Další články autora

Daniel Řehák

Spor o žlutou hvězdu

Rouška je symbolem doby. Všichni už alespoň jednou slyšeli názor, že dlouhodobě nošená rouška nebo respirátor je zdraví nebezpečná

13.9.2021 v 14:27 | Karma: 11,10 | Přečteno: 361x | Diskuse| Společnost

Daniel Řehák

Národní nebo nadnárodní ekonomika?

Letmé setkání se zaměstnancem v automobilovém průmyslu mi přineslo pár kusých informací o očekávání a vývoji výroby a prodeje v této, pro ČR klíčové branži, z nichž lze vyvodit některé asociace a závěry.

18.6.2020 v 20:01 | Karma: 13,03 | Přečteno: 416x | Diskuse| Ekonomika

Daniel Řehák

EU za každou cenu

V roce 2003 jsem v referendu volil EU. Ve skutečnosti jsem volil vlastní iluzi. Představa, že EU do ČR přinese prosperitu a zmírnění ekonomické nerovnováhy, byla velkým omylem mnoha českých občanů.

7.9.2018 v 11:30 | Karma: 32,18 | Přečteno: 885x | Diskuse| Politika

Daniel Řehák

Osmašedesátý

Probuzen v 5 ráno otcem, sledoval jsem nekonečný proud tanků a zásobovacích náklaďáků přijíždějících po Ústecké hlavní třídě z někdejší NDR. Bylo to 5 dní poté, co jsme se vrátili z cesty po severní Evropě.

21.8.2018 v 0:00 | Karma: 13,49 | Přečteno: 367x | Diskuse| Srpen 1968

Daniel Řehák

Nevěřím.

Francii pro jejich zradu spojenecké smlouvy ČSR, i za to, že jí k tomu Velké Británie tenkrát pomohla. Nevěřím Německu, za podvodný důvod k rozpoutání 2.světové války.

14.4.2018 v 14:31 | Karma: 40,90 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  11:35

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Klaus promluví o dvacátém výročí vstupu do EU. Vydá se opět i na Blaník

29. dubna 2024  11:35

Exprezident Václav Klaus vystoupí při příležitosti dvacátého výročí vstupu České republiky do...

Ukrajinci zavraždění v bavorském nákupním centru byli vojáci na léčení

29. dubna 2024  11:33

Dva Ukrajinci, kteří zemřeli v sobotu po útoku nožem v nákupním centru v Bavorsku, byli členy...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  11:28

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

  • Počet článků 274
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1387x
Zprvu jsem hledal deníček, kam bych zapsal vzpomínky, vystrašen matčinou ztrátou paměti. Potom jsem se stal závislý na karmě a následně jsem rozpoznal, jak jsem si tím pěstoval ego a dal jsem si oddech, Ten co byl nakopnut vlastní botou, teď píše pro sebe a pro kohokoliv proto, aby si v sobě udělal jasno. Hemžící se myšlenky jsou chaotické. Je třeba je svázat a podrobit kritice, aby po nich něco zbylo.


Large Visitor Globe