Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chrchel, architektura a lidé

Mám štěstí že patřím k těm, kterým blob na Letné nevadí, ale přesně vím jak se cítí ti, které tenhle návrh uráží a nezávidím jim. I ti pražané, kteří ho nechtějí na něj budou jednou pyšní. Na co pyšní nebudou je to, že stavbě zabrání. Mám totiž ze svého okolí příklady několika staveb, které mně iritovaly ještě víc, než nějaký imaginární plivanec. Vím o čem mluvím. Postavili nám například ve městě most, který je opravdovou dominantou a vadilo mně na něm leccos z toho, co je vytýkáno návrhu pana Kaplického. Příliš sebevědomý architekt, úplatní radní, předraženost, a kolosálnost.

Mariansky most, Usti nad Labemwww.koucky-arch.cz

Jezdil jsem denně kolem mostu 3x dražším než mohl být. Za ty peníze mohly být mosty dva a na praktičtějších místech. Užíral jsem se, protože jsem měl neověřené informace o spekulacích s pozemky na stavbu, o pomníku pro radní za peníze města, o předimenzovaném mostě pro menšinu na druhé straně řeky  s drahou údržbou bez regionálního významu (od nikud nikam). Je toho moc co bychom mu mohli vytknout. Dokonce je most prý na prodej za nějakých 10 milionů. Možná by mi ve sběrně za šrot dali aspoň tolik že by to zaplatilo jeho likvidaci :-) 

Most stojí a já žiju v pokoře vedle monstrózního mostu, vyvolávajícího údiv u těch, kteří nevědí nic o politickém pozadí stavby. Dnes když stojím na mostě, obdivuji rozměr i tvar přesahující lidské měřítko stejně tak, jako jsem obdivoval Kolosseum a Eifelovu věž. Nepochybuji že i tyto stavby měly své vlivné příznivce a odpůrce. Smířil jsem se s tím co nemohu moc ovlivnit a místo depresí mně ta stavba nabíjí, protože jsem změnil sebe.

Je to všechno o nás a našich pocitech. Líbí-nelíbí. Od toho se pak odvíjí všechny další argumenty. Nenávist a odpor k něčemu neživému (a zde k ještě neexistujícímu) ničí jen a jen nás. Je to stejné jako s rakovinou. O ní se tvrdí že je vyvolána nerovnováhou v organismu. Může to být nenávist, útlak a pocit viny, závist. Nenechte si vzít klid žádným plivancem. Nestojí to za vaše zdraví. Je mi jedno jestli bude stát na Letné nebo někde jinde, nebo nebude stát nikde. Je to jen lidská stavba a zvířatům je úplně lhostejná.

PS: Doporučuji cestu do Barcelony, tam vědí co městu dává šmrnc.

Autor: Daniel Řehák | čtvrtek 1.5.2008 2:38 | karma článku: 12,01 | přečteno: 912x
  • Další články autora

Daniel Řehák

Spor o žlutou hvězdu

Rouška je symbolem doby. Všichni už alespoň jednou slyšeli názor, že dlouhodobě nošená rouška nebo respirátor je zdraví nebezpečná

13.9.2021 v 14:27 | Karma: 11,10 | Přečteno: 361x | Diskuse| Společnost

Daniel Řehák

Národní nebo nadnárodní ekonomika?

Letmé setkání se zaměstnancem v automobilovém průmyslu mi přineslo pár kusých informací o očekávání a vývoji výroby a prodeje v této, pro ČR klíčové branži, z nichž lze vyvodit některé asociace a závěry.

18.6.2020 v 20:01 | Karma: 13,03 | Přečteno: 416x | Diskuse| Ekonomika

Daniel Řehák

EU za každou cenu

V roce 2003 jsem v referendu volil EU. Ve skutečnosti jsem volil vlastní iluzi. Představa, že EU do ČR přinese prosperitu a zmírnění ekonomické nerovnováhy, byla velkým omylem mnoha českých občanů.

7.9.2018 v 11:30 | Karma: 32,18 | Přečteno: 885x | Diskuse| Politika

Daniel Řehák

Osmašedesátý

Probuzen v 5 ráno otcem, sledoval jsem nekonečný proud tanků a zásobovacích náklaďáků přijíždějících po Ústecké hlavní třídě z někdejší NDR. Bylo to 5 dní poté, co jsme se vrátili z cesty po severní Evropě.

21.8.2018 v 0:00 | Karma: 13,49 | Přečteno: 367x | Diskuse| Srpen 1968

Daniel Řehák

Nevěřím.

Francii pro jejich zradu spojenecké smlouvy ČSR, i za to, že jí k tomu Velké Británie tenkrát pomohla. Nevěřím Německu, za podvodný důvod k rozpoutání 2.světové války.

14.4.2018 v 14:31 | Karma: 40,90 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 274
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1387x
Zprvu jsem hledal deníček, kam bych zapsal vzpomínky, vystrašen matčinou ztrátou paměti. Potom jsem se stal závislý na karmě a následně jsem rozpoznal, jak jsem si tím pěstoval ego a dal jsem si oddech, Ten co byl nakopnut vlastní botou, teď píše pro sebe a pro kohokoliv proto, aby si v sobě udělal jasno. Hemžící se myšlenky jsou chaotické. Je třeba je svázat a podrobit kritice, aby po nich něco zbylo.


Large Visitor Globe