Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OL

Toto je případ patologického uvažování. Ryběnky a pavouci jsou neklamným znakem nízké úrovně hygieny. Jejich přítomnost by měla být impulsem k umytí podlahy. Mravenci a myši jsou škůdci, lze je tolerovat jedině v lese. Dnes jseme byli na Bezdězu a u vchodu jsme byli upozorněni, že na věži se rojí mravenci. A skutečně, na nejlepší vyhlídku nebylo možné vkročit. Divím se, že provozovatel památky necítí potřebu to vyřešit, protože takové množství mravenců svědčí o velkém hnízdě, a mravenci se budou rojit i v dalších letech čím dál více, nedivil bych se, že se již několik let rojí. Ale prý se každý den nerojí, no myslím, že asi jen když prší. Já tedy, přiznám se, nejsem na úklid zatížený, když ale nějaký živočich pronikne do mého teritoria, symbioza to nebude.

0 1
možnosti
OP

Takovej hezkej blog a takovej suchopárnej příspěvek ...

1 0
možnosti
DT

Nemůžu potvrdit. Pavouci jsou znakem toho, že je někde škvíra, kterou se dostanou dovnitř. S hygienou to nemá nic společného. 

Rybenky se usadí všude,  kde mají podmínky. Ty mají všude, v podstatě. 

Mravenci jsou chránění - věděl jste to?

1 0
možnosti
OL

Rozumím. Máte ryběnky i pavouky a nemyslíte si, že to je zvláštní. Já mám také pavouky, ale snažím se, abych aspoň současně neviděl dva najednou. S těmi mravenci jste mně úplně vylekala. Slibuji, že ty mravence co bydlí u Vás doma, nechám napokoji.

0 0
možnosti
DT

Mám pavouky, dokonce tři různé druhy. 

Nemám rybénky, ale mám s nimi zkušenosti, proto vím, že není problém se jich zbavit. 

O mravence, kteří se mi přistěhovali domů, jsem se shodou okolností starala celkem nedávno a obešlo se to bez jedů. Použijte prášek do pečiva všude, kudy k vám lezou. Zapamatují si to, že jim to nedělá dobře a vyhnou se vám. Není důvod mravence trávit. A už vůbec není důvod je trávit někde ve volné přírodě, ke které počítám i vyhlídkovou věž. Možná vás to udiví, ale mravenci jsou skutečně chránění.

0 0
možnosti
OL

Také jsem kdysi měl takový pohled, ale není realistický. S mravenci mám celkem čerstvou zkušenost. Asi před 10 lety nám napochodovali do izolace a léty prosperovali. Ve verandě po nich zůstával zápach kyseliny, řešili jsme je jakýmisi ekologickými stříkátky ale časem jsem usoudil, že takhle to nezvládnem. Já bych do mravence nevložil halíř, ale naskytla se příležitost koupit jed v akci za 30 Kč. Předloni byl rok mravencově kritický, nejen ti v izolaci, ale i venku různé druhy byly šíleně přemnožené. Usídlily se mi v izolaci včelích úlů a to je pořádný problém, protože trávit je tam, je nebezpečné a jiným způsobem není možné je vyhnat. Když brabenci v domě chcípli, několik dní to podivně páchlo skoro jako mršina. Nyní mám od nich pokoj, jako dřív. S tím práškem do pečiva, jak píšete, to zkusím v úlech, kdyby mi tam zase nalezli. S tou vyhlídkovou věží s Vámi nesouhlasím, protože turista přijel na atrakci historické hodnoty a platil parkovné, vstupné, šplhal do kopce a nebyl zvědavý na mravence. Kromě toho ta věž funguje jako past na ptáky, protože spodem vletí a nahoře mají zašroubovaná okna. Pak tam létají od stropu na okno a zpět. Denně je musejí uklízet.

0 0
možnosti
DT

Prášek do pečiva, který se dostane do styku s vlhkostí, začne vyvíjet co2. Mravenci to neudělá dobře, pokud to sežral, pukne. Ostatní mravenci se pak začnou tomu místu, kde ten prášek našli, vyhýbat. Je to daleko účinnější než jed, jedem sice otrávíte mravence, ale nastěhují se vám tam jiní. Práškem do pečiva je neotrávíte, jen znechutíte, takže se vám začnou systematicky vyhýbat, nejspíš tak dlouho, dokud působí jejich společná paměť. Po mé první akci s práškem to bylo 12 - 13 let. 

Včelám se ale možná nebude ten prášek líbit také a uklidí ho pryč?

0 0
možnosti
OL

Mravenci nejsou jednotlivci, ale jako včely společenství. Jestliže se někam nastěhují, není pro ně přijatelné někam odtáhnout. Do hnízda si nanosí hlínu, pěstují si svoji houbu a larvy. To už spíš snesou všelijaké pokusy je vystrnadit. Ten prášek by mohl fungovat jedině preventivně, aby se nenastěhovali. Mravenci ale do vnitřního prostoru úlu nepronikají, natolik se zase se včelami navzájem respektují. Škodí poškozováním stěn úlu, zápachem a svou přítomností.

0 0
možnosti
DT

Posypala bych tím práškem všechny jejich cesty, kterými se na ten úl dostanou. Samozřejmě nesmí pršet, jinak to vyšumí a přestane působit. Přeju hodně štěstí.

0 0
možnosti