Osobní

Daniel Řehák

Osmašedesátý

Probuzen v 5 ráno otcem, sledoval jsem nekonečný proud tanků a zásobovacích náklaďáků přijíždějících po Ústecké hlavní třídě z někdejší NDR. Bylo to 5 dní poté, co jsme se vrátili z cesty po severní Evropě.

21.8.2018 v 0:00 | Karma článku: 13.49 | Přečteno: 367 | Diskuse

Daniel Řehák

Maminko R.I.P.

Šest let bojovala se ztrátou paměti. Nemoc jí neúprosně mazala vzpomínky od těch nejnovějších až po ty nejstarší.

19.5.2015 v 16:46 | Karma článku: 24.72 | Přečteno: 807 | Diskuse

Daniel Řehák

Jaký je náš svět. O que é o nosso mundo?

Radost mladého člověka z poznávání pravidel hmotného prostoru je nezměrná. Vybaven smysly přijímá rozkoš z jízdy na horské dráze a z chemie cukrové vaty. Dospíváním dosáhne rozvinutí všech orgánů a touží po rozkoši, nejv

15.11.2014 v 17:37 | Karma článku: 7.08 | Přečteno: 209 | Diskuse

Daniel Řehák

Bezčasí

Když krajina svlékne svůj zelený šat a bílý povlak odhaluje její tvary, jdu známou cestou ke Třem křížům, na které byl úplněk svědkem a připomínkou prvního citového vzplanutí.

15.8.2011 v 16:05 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 279 | Diskuse

Daniel Řehák

Dobrá rada drahá

Článek už není aktuální a nedá se jinak vymazat než touto formou, proto se omlouvám jestli případný odkaz neukáže obsah

31.5.2011 v 8:39 | Karma článku: 5.39 | Přečteno: 753 | Diskuse

Daniel Řehák

Harddisk pro maminku

Že Alzheimer bude asi nakažlivý, už jsem tady psal a tak jen pár malých zážitků od člověka, který si musí pamatovat za dva.

9.3.2011 v 10:51 | Karma článku: 17.55 | Přečteno: 829 | Diskuse

Daniel Řehák

Aby diskuze o copy and paste nezapadla

Celkem zdařilé slohové cvičení na téma Libye od Džordže Novotného, vyprovokovalo dva diskutéry ke krásné noční hádce. U Novotného si dávají dostaveníčko marxisté s emigranty a diskuze bývají peprné. Protože mi to u snídaně zvedlo náladu, kousek jsem vám překopnul, aby to nezapadlo. Mohlo by se to jmenovat také třeba Greybeard versus Urb-Ledorubom ale to by asi nebylo ono

9.3.2011 v 6:59 | Karma článku: 9.13 | Přečteno: 1432 | Diskuse

Daniel Řehák

Rozbřesk vědomí

Nejstarší vzpomínky mám časově pomíchané, tenkrát se nosilo do jeslí už od půl roku, takže šlo o to, některé zážitky zaspat. První paměťovou stopu mám spojenou se sluncem, dopadajícím na moji dětskou postýlku a brášku co stojí u jejího žbrlení a píchá mně do bříška. Mohlo mi být tak rok a půl a on byl o dva roky starší. Dětství je plné fyzikálních pokusů a to byl asi jeden z nich.

3.1.2011 v 14:04 | Karma článku: 7.87 | Přečteno: 989 | Diskuse

Daniel Řehák

Babička Františka

Se starosvětským jménem a jediná moje babička.. Světlo světa spatřila v podhůří Orlických hor ve východních Čechách v roce 1899 a chyběl jen kousek, aby se dožila 90-ky. Když jsem se narodil, ostatní prarodiče už byli na pravdě boží.

13.4.2010 v 16:35 | Karma článku: 21.28 | Přečteno: 1099 | Diskuse

Daniel Řehák

Kus chlapa

Ležel na chirurgické misce a připomínal krevetku, pro pamětníky ponravu. Trochu bílé a růžové, co ještě před chvilkou bylo nechtěnou součástí sebe. Před nějakými 20ti lety se přihlásil bolestivým bodem na břiše a postupně zapouzdřen a eliminován, ozýval se, jen když se břicho naplnilo, nebo když jsem pocítil vztek.

3.5.2009 v 10:21 | Karma článku: 12.80 | Přečteno: 1501 | Diskuse

Daniel Řehák

Zpackaná rozlučka

Přišel den kdy si Anatolij Posypkin, asistent na Geografické fakultě Lomonosovy univerzity, doprovázející moskevské studenty, kteří v roce 1981 končili exkurzi po Československu se mnou dal schůzku na Václavském náměstí, abychom si naposledy poseděli a popili.

25.10.2008 v 10:30 | Karma článku: 17.47 | Přečteno: 1176 | Diskuse

Daniel Řehák

Básnění bude asi nemoc

Po letech jsem vyštrachal deníček, kam jsem zvracel svoje myšlenky. Obava "aby po mně aspoň něco zůstalo" způsobila, že jsem vám jich pár opsal.V té směsce, byly dobové agitky o zlatou klec, lyrika a nebo silné nálady, zvláště ty pochmurné, co přepadají Werthera. Milostnou poezií vás krmit nebudu a abych moc nenudil,vybral jsem jen ty krátké co vznikaly v období, kdy člověk ještě měl čas na pocity. Podivná nemoc básnění postihuje hlavně grafomany. Nebo je to neschopnost rozumově vstřebat svět?

1.8.2008 v 0:19 | Karma článku: 11.95 | Přečteno: 815 | Diskuse

Daniel Řehák

Jen logistický problém pro Pata a Mata

Dnes odpoledne se konečně projedu na kole. Ale ještě musím něco ověřit. Můj počítač ten 6ti GBytový soubor neotevřel. Pan Windows mi napsal že s diskem formátovaným FAT 32 nemám nárok, jen 4GByte.

16.7.2008 v 17:20 | Karma článku: 14.28 | Přečteno: 1660 | Diskuse

Daniel Řehák

Vzpomínky pro budoucnost.

Vzpomínat by se mělo od přítomnosti do minulosti. Zkušenost s rodinným doktorem Alzheimerem co mamince schovává ty věci ukazuje, jak ztráty bezprostředních zážitků odkrývají ty zasuté.

14.7.2008 v 0:42 | Karma článku: 12.41 | Přečteno: 1164 | Diskuse

Daniel Řehák

Povídání s dítětem co ještě nemluví, před tím než usne

Ještě se Ti nechce spát? Ani se Ti nedivím. Tvůj den ještě neskončil. Je mnohem kratší než náš. Dva, možná jeden a půl se vejde do našeho dne a možná, že máš právě odpoledne. Ptáš se proč? Procházíš dlouhou cestu, kterou prošli lidé před tebou spolu se Zemí po které chodíme. Tenkrát se země točila mnohem rychleji a Slunce, které na nás svítilo s střídalo světlo s tmou dvakrát rychleji. Je to jako když Ti zhasnu a rozsvítím. Také ožiješ a vnímáš nebo usneš a spíš.

1.5.2008 v 3:48 | Karma článku: 12.98 | Přečteno: 1056 | Diskuse
Počet článků 274 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1387

Zprvu jsem hledal deníček, kam bych zapsal vzpomínky, vystrašen matčinou ztrátou paměti. Potom jsem se stal závislý na karmě a následně jsem rozpoznal, jak jsem si tím pěstoval ego a dal jsem si oddech, Ten co byl nakopnut vlastní botou, teď píše pro sebe a pro kohokoliv proto, aby si v sobě udělal jasno. Hemžící se myšlenky jsou chaotické. Je třeba je svázat a podrobit kritice, aby po nich něco zbylo.