Daniel Řehák

Zprvu jsem hledal deníček, kam bych zapsal vzpomínky, vystrašen matčinou ztrátou paměti. Potom jsem se stal závislý na karmě a následně jsem rozpoznal, jak jsem si tím pěstoval ego a dal jsem si oddech, Ten co byl nakopnut vlastní botou, teď píše pro sebe a pro kohokoliv proto, aby si v sobě udělal jasno. Hemžící se myšlenky jsou chaotické. Je třeba je svázat a podrobit kritice, aby po nich něco zbylo.


Large Visitor Globe
  • Počet článků 274
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1387x

Daniel Řehák

Šestý element

Strčil jsem do chrliče kartu a vybral bankovky, které po mně požadoval ten maskovaný pán. Měl jsem totiž v tašce bankovní výpis, podle kterého mi onen loupežník vyměřil odvod. Velkodušně mi ponechal jednu tisícikorunu, letáček hnutí Anonymous and Occupy a ubezpečení, že zloděj není. Na letáčku stálo: „Zbavte se peněz!“ Tak už se mi to skoro podařilo.

5.11.2012 v 15:18 | Karma: 15,25 | Přečteno: 1160x | Diskuse| Ekonomika

Daniel Řehák

Byl jsem zajatcem arabských fundamentalistů

Motali jsme se v téhle zemi jako turisté už přes týden a s dcerou se chystali navštívit nádherné památky starověku. Ráno jsem se z malého hotýlku vydal do pekařství pro tenké arabské placky, co jim říkají chleba. Nebylo to zrovna blízko. Už jsem se vracel. Nic zlého jsem nečekal, ani nezaznamenal. Jenomže nepřátelství lidových mas ke svým vládcům, které právě v tuto dobu přerostlo v povstání proti vládnímu vojsku, změnilo situaci doslova přes noc.

21.3.2011 v 13:49 | Karma: 12,48 | Přečteno: 1446x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Řehák

Mraveniště

Když opičák Huhule spadl ze stromu, trochu si namohl nohu, takže musel zůstat na místě dopadu. Nic mu v té chvíli nehrozilo. Chvilku se ještě vzpamatovával z otřesu. Po chvíli ho začalo něco svědit a kousat. Rychle se odvalil a začal se za stálého drbání očišťovat od stovek mravenců. Před potlučením ho zachránilo veliké mraveniště, nyní hodně poničené. Průhled do nitra mravenčího obydlí mu roztočil první mozkový závit. Představa, že by mohl se svou tlupou trávit čas uvnitř země a stálém prostředí ho uhranula.

6.3.2011 v 9:24 | Karma: 8,28 | Přečteno: 1057x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Řehák

Stál jsem před branami osvícení

Je to už nějaký čas. Ještě před slunovratem. Byla to ta vzácná chvíle, kdy mně zrovna nic nebolelo, nic nechybělo ani nepřebývalo.

10.12.2010 v 8:15 | Karma: 10,63 | Přečteno: 776x | Diskuse| Poezie a próza

Daniel Řehák

Schůzka s realitou.

To místo bylo takové vlhké a pod olysalým stromořadím ležely podél cesty dvě podlouhlé bedny přikryté omšelou plachtou. Karel seděl opřený o strom a přemýšlel o svém zpackaném životě, ve kterém ho nahradil Milan, ten co dnes vychovává jeho dceru a syna. Vedle něj ve škarpě ležel nějaký tulák a nejevil známky života.

2.12.2008 v 8:46 | Karma: 11,55 | Přečteno: 1470x | Diskuse| Poezie a próza