Nezařazené

Daniel Řehák

Stalin, Lenin, Putin

Viděl jsem dnes po dvaceti letech vojenskou přehlídku. Míval jsem je jako dítě rád. Pak jsem dostal rozum a začal jsem mít obavy, protože jsem do těch do těch plechovek a šiků měl být napěchován. Ruský orel nad Rudým náměstím trochu maskuje hrozbu tohoto harašení, snad namířeného jinam, než na Evropu. Ale nebyla to historická oslava. Bylo to velmi současné řinčení zbraněmi.

9.5.2008 v 19:00 | Karma článku: 16.03 | Přečteno: 1203 | Diskuse

Daniel Řehák

Romové nebo cikáni, spoluobčané.

S mnohými se známe osobně, s některými sdílíme společný prostor, přesto nežijeme s nimi, ale vedle nich. Proč? Když vám někdo ukradne umělohmotný okap je to skoro k smíchu a neplatí ani to, že ho potřeboval víc než vy, neboť ve sběrně za něj nic nedostane....

9.5.2008 v 17:02 | Karma článku: 14.27 | Přečteno: 1568 | Diskuse

Daniel Řehák

Chrchel, architektura a lidé

Mám štěstí že patřím k těm, kterým blob na Letné nevadí, ale přesně vím jak se cítí ti, které tenhle návrh uráží a nezávidím jim. I ti pražané, kteří ho nechtějí na něj budou jednou pyšní. Na co pyšní nebudou je to, že stavbě zabrání. Mám totiž ze svého okolí příklady několika staveb, které mně iritovaly ještě víc, než nějaký imaginární plivanec. Vím o čem mluvím. Postavili nám například ve městě most, který je opravdovou dominantou a vadilo mně na něm leccos z toho, co je vytýkáno návrhu pana Kaplického. Příliš sebevědomý architekt, úplatní radní, předraženost, a kolosálnost.

1.5.2008 v 2:38 | Karma článku: 12.01 | Přečteno: 912 | Diskuse

Daniel Řehák

Utopia X, aneb jak bohaté připravit o peníze

Také vás irituje proměnlivost procent daňové zátěže a nejistota jejich výše? Jako kovaný idealista hledám cestu k lepší společnosti, kde bude nějaký rozumný strop osobního vlastnictví, aby země jednou neskončila jako království jedné dynastie. Nápad jak uspokojit závistivce a zachovat pocit neomezených možností pro dynamické a chytré potřebuje vzdálenější budoucnost, než kterou jsou mnozí ochotni domýšlet. Kdo nemá rád sci-fi tak ať nemarní čas čtením. Nic pro ekonomy.

1.5.2008 v 0:57 | Karma článku: 8.62 | Přečteno: 970 | Diskuse

Daniel Řehák

Založte si stranu a budete koukat

Bylo to někdy v roce 1994-95 takže příběh je to dost fousatý, ale co bych se s vámi nepodělil o zajímavou zkušenost. Řekli jsme si s několika přáteli, že je vhodná doba založit nějaký politický subjekt. O předsedu a tajemníka se kamarádi pohádali ještě dřív, než jsme se profilovali. Na mně zbylo místo stranického ideologa. Vybral jsem si, jako pohraniční patriot, rehabilitaci pojmu "Sudety". Slovo, které funguje jako muleta na býka nejen u komunistů, je jen a pouze geografický pojem. Stejně jako hákový kříž a srp s kladivem, byly Sudety ocejchovány jako nepřijatelné, protože zneužity za První republiky a v Protektorátu pro nacionální ambice reprezentantů německého obyvatelstva ČSR.

30.4.2008 v 20:06 | Karma článku: 11.05 | Přečteno: 930 | Diskuse
Počet článků 274 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1387

Zprvu jsem hledal deníček, kam bych zapsal vzpomínky, vystrašen matčinou ztrátou paměti. Potom jsem se stal závislý na karmě a následně jsem rozpoznal, jak jsem si tím pěstoval ego a dal jsem si oddech, Ten co byl nakopnut vlastní botou, teď píše pro sebe a pro kohokoliv proto, aby si v sobě udělal jasno. Hemžící se myšlenky jsou chaotické. Je třeba je svázat a podrobit kritice, aby po nich něco zbylo.