Stál jsem před branami osvícení

Je to už nějaký čas. Ještě před slunovratem. Byla to ta vzácná chvíle, kdy mně zrovna nic nebolelo, nic nechybělo ani nepřebývalo.

Všimli jste si toho taky, když jste zdraví ani o tom nevíte. Pak přijde okamžik, kdy si řeknete, že už jste nějak dlouho zdraví. Spolehlivě na vás do dvou dnů skočí nějaká chřipajzna, rýma nebo kašel. Ona už tam je, jen ještě neobsadila bojiště. To jen tak mimochodem.

Tentokrát na obzoru nebyla žádná choroba, žádné omezení. Ten den jsem se nijak zvlášť neunavil. Ono, unavit se při meditaci, vznešeném to pojmenování stavu, kdy několik hodin koukáte do blba, ani nejde. Dokonce jsem si nedopřál ani skleničku vína. Uložil jsem se ke spánku a ten poskytl organismu další dávku regenerace.

Někdy nad ránem se to najednou přihodilo. Nedaleká miniplanetka nad mojí hlavou skoro na dosah ruky, natolik blízko, že bylo vidět hory, lesy, jezera, silnice se najednou propojila s mým světem a v tu chvíli jsem našel způsob, jak se bez ohledu na velikost, vzdálenost a bez technických prostředků dostat kamkoliv si budu přát.

Bylo to tak jasné a zřejmé, že jsem si pamatoval i způsob jak na to. Tohle je ono, říkám si tohle nesmím zapomenout. Až se probudím okamžitě to zapíšu, nakreslím, sdělím všem. Vždyť je to tak pochopitelné a snadné. V tom do otevřeného okna pronikl hluk popelářského vozu a já se probudil. Popadl jsem čtvrtku a tužkou kreslil to, co jsem zažil. Tunelovité spojení s kosmickým objektem to mělo připomínat. Po chvíli kreslení jsem zjistil, jak mně okamžik osvícení opouští, stejně jako se písek sype z roztrženého pytle. Ten stav mohl trvat tak tři minuty. Co člověk stihne nakreslit, sdělit za tři minuty, i když to bylo sobě samému.

Zírám na papír a přestávám mu rozumět. To co bylo ještě před minutou jasné se stalo nesrozumitelné. Nic, konec, jestli někdo čekal posun do nadvědomí, nebude. Záblesk geniality nebo šílenství? V prvním případě  definitivní  pád pod laťku geniality, v druhém případě naděje, že se to ještě bude opakovat. Tak nevím co je lepší. Obrázek mám schovaný. To pro případ, že se mi ještě něco takového přihodí.

Autor: Daniel Řehák | pátek 10.12.2010 8:15 | karma článku: 10,63 | přečteno: 776x
  • Další články autora

Daniel Řehák

Spor o žlutou hvězdu

Rouška je symbolem doby. Všichni už alespoň jednou slyšeli názor, že dlouhodobě nošená rouška nebo respirátor je zdraví nebezpečná

13.9.2021 v 14:27 | Karma: 11,10 | Přečteno: 360x | Diskuse| Společnost

Daniel Řehák

Národní nebo nadnárodní ekonomika?

Letmé setkání se zaměstnancem v automobilovém průmyslu mi přineslo pár kusých informací o očekávání a vývoji výroby a prodeje v této, pro ČR klíčové branži, z nichž lze vyvodit některé asociace a závěry.

18.6.2020 v 20:01 | Karma: 13,03 | Přečteno: 416x | Diskuse| Ekonomika

Daniel Řehák

EU za každou cenu

V roce 2003 jsem v referendu volil EU. Ve skutečnosti jsem volil vlastní iluzi. Představa, že EU do ČR přinese prosperitu a zmírnění ekonomické nerovnováhy, byla velkým omylem mnoha českých občanů.

7.9.2018 v 11:30 | Karma: 32,18 | Přečteno: 885x | Diskuse| Politika

Daniel Řehák

Osmašedesátý

Probuzen v 5 ráno otcem, sledoval jsem nekonečný proud tanků a zásobovacích náklaďáků přijíždějících po Ústecké hlavní třídě z někdejší NDR. Bylo to 5 dní poté, co jsme se vrátili z cesty po severní Evropě.

21.8.2018 v 0:00 | Karma: 13,49 | Přečteno: 367x | Diskuse| Srpen 1968

Daniel Řehák

Nevěřím.

Francii pro jejich zradu spojenecké smlouvy ČSR, i za to, že jí k tomu Velké Británie tenkrát pomohla. Nevěřím Německu, za podvodný důvod k rozpoutání 2.světové války.

14.4.2018 v 14:31 | Karma: 40,90 | Přečteno: 1734x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  11:35

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

ANO nemá představu o budoucnosti, odpověděl Fiala Babišovi ohledně důchodové reformy

24. dubna 2024  11:22

Šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X tento týden zveřejnil video, ve kterém...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57,  aktualizováno  11:20

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....

Senior přivezl granáty na služebnu v Prostějově autobusem, ukradl je na vojně

24. dubna 2024  11:17

Osmdesátiletý muž, který minulý týden přinesl na policejní služebnu v Prostějově v igelitové tašce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 274
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1387x
Zprvu jsem hledal deníček, kam bych zapsal vzpomínky, vystrašen matčinou ztrátou paměti. Potom jsem se stal závislý na karmě a následně jsem rozpoznal, jak jsem si tím pěstoval ego a dal jsem si oddech, Ten co byl nakopnut vlastní botou, teď píše pro sebe a pro kohokoliv proto, aby si v sobě udělal jasno. Hemžící se myšlenky jsou chaotické. Je třeba je svázat a podrobit kritice, aby po nich něco zbylo.


Large Visitor Globe